Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.
szlamem i osadami gromadzącymi się w niewielkich otworach.
Te zabrudzenia bardzo trudno usunąć za pomocą tradycyjnych metod czyszczenia.
Czasami zdarza się że brudy osadzą się w kanalikach, do których dostęp był przed ich zaślepieniem podczas produkcji- wtedy jedyną metodą dotarcia do nich i oczyszczenia jest kąpiel ultradźwiękowa
Myjka ultradźwiękowa czyści przedmioty dzięki działaniu fal ultradźwiękowych rozchodzących się w wannie myjki wypełnionej wodą ze specjalnym środkiem czyszczącym.
W wyniku efektu kawitacji zachodzącej pod wpływem fal ultradźwiękowych w płynie powstają, a następnie implodują miliony mikropęcherzyków, co generuje silne lokalne zmiany ciśnienia płynu - w efekcie cały ten proces powoduje oddzielanie przylegającego zabrudzenia od powierzchni przedmiotu.
Działanie ultradźwięków umożliwia oczyszczenie wszelkich niedostępnych albo trudno dostępnych miejsc w gaźniku równie skutecznie jak odsłoniętych powierzchni.
Ponieważ ultradźwięki nie uszkadzają w żaden sposób czyszczonego przedmiotu, pierścienie uszczelniające, uszczelki i części plastikowe nie muszą być zdejmowane.
Myjki ultradźwiękowe EMAG serii HC, jak też większość myjek Sonorexi Walter Powersonic, posiadają również funkcję podgrzewania płynu czyszczącego, co zwiększa skuteczność i zmniejsza czas czyszczenia.
Środkiem czyszczącym używanym najczęściej do czyszczenia gaźników jest EM-404 firmy EMAG - koncentrat używany w roztworze wodnym o stężeniu 3-5%.
Do typowej myjki używanej w warsztacie samochodowym (o pojemności 3-4 litry) wystarcza około 120-160 ml. koncentratu rozpuszczonego w wodzie, aby osiągnąć najlepsze efekty czyszczenia.
Przykład - gaźnik przed i po czyszczeniu w myjceEMAG(przy zastosowaniu koncentratu EM 404):
Przykład czyszczenia gaźnika w myjce ultradźwiękowej: